Preview

Russian Technological Journal

Advanced search

AGE OF MASS CUSTOMIZATION IN CONTEMPORARY ECONOMY

https://doi.org/10.32362/2500-316X-2016-4-1-62-70

Abstract

The paper discusses the main organizational, economic and administrative objectives the enterprises face during the era of mass customization within the framework of modern global transformation. Methodological foundations, advantages, conditions of application, opportunities and tools of mass customization are analyzed. The present work offers a development agenda for enterprises based on the concept of mass customization.

About the Author

I. G. Kudryavtseva
Moscow Technological University (MIREA)
Russian Federation


References

1. Биннер Х. Управление организациями и производством: От функционального менеджмента к процессному. М.: Альпина Паблишер, 2010. 282 с.

2. Грундиг К.-Г. Проектирование промышленных предприятий: Принципы. Методы. Практика. М.: Альпина Бизнес Букс, 2007. 340 с.

3. Хейзер Дж., Рендер Б. Операционный менеджмент. СПб.: Питер, 2015. 1056 с.

4. Davis S.M. Future Perfect. Reading, Mass.: Addison-Wesley, 1987. 243 р.

5. Медведев Д. Новая реальность: Россия и глобальный вызовы // Вопросы экономики. 2015. № 10. С. 5-29.

6. Котин М. Частный случай [Электронный ресурс]. Режим доступа: http://www.ippnou.ru/article.php?idarticle=001346 (дата обращения: 20.01.16).

7. Вапнярская О.И. Генезис и новые подходы к определению кастомизации // Сервис в России и за рубежом. 2014. № 6. С. 189-201.

8. Пайн Б. Дж., Гилмор Дж. Х. Экономика впечатлений: Работа - это театр, а каждый бизнес - сцена. М.: Альпина Паблишер, 2011. 330 с.


Review

For citations:


Kudryavtseva I.G. AGE OF MASS CUSTOMIZATION IN CONTEMPORARY ECONOMY. Russian Technological Journal. 2016;4(1):62-70. (In Russ.) https://doi.org/10.32362/2500-316X-2016-4-1-62-70

Views: 469


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2782-3210 (Print)
ISSN 2500-316X (Online)