Preview

Russian Technological Journal

Advanced search

COMPUTER TECHNOLOGIES IN LINE STRUCTURE ROUTING

https://doi.org/10.32362/2500-316X-2017-5-1-29-41

Abstract

Under study are two approaches to creating computer programs for computer-aided design of linear structures trails. The first approach, which realised in the existing CAD of linear structures, is not focused on the optimization of the design decisions, as the computer in these systems is used only for the decision support tasks, but all design solutions are appointed by man. The second approach involves the use of a computer to generate design solutions based on mathematical models and optimization algorithms. In this paper is shown how in the framework of this approach solved the problem of the joint design of longitudinal and transverse profiles of the roadbed of railways and roads. The algorithm of nonlinear programming using particular constraints of the system. It is recommended to use an integrated approach to solving problems of design and creation of CAD with feedback.

About the Author

V. I. Struchenkov
Moscow Technological University (MIREA)
Russian Federation


References

1. Shafahi Yousef, Shahbazi M.J. Optimum railway alignment http://www.uic.org/cdrom/2001/wcrr2001/pdf/sp/2_1_1/210.pdf

2. Bentley Rail Track. http://www.bentley.com/

3. CARD/1. URL: http://www.card-1.com/en/home/

4. Тоpomatic Robur. URL: http:// www.topomatic.ru

5. Ляховский В.Н., Михалевич В.С., Быков В.И. Определение на ЭВМ наивыгоднейшего положения красной линии продольного профиля на вольном ходу // Транспортное строительство. 1962. № 4. С. 41-43.

6. Михалевич В.С., Шор Н.З. Математические основы решения задачи выбора оптимального очертания продольного профиля // Труды Всесоюзного НИИ транспортного строительства. 1964. Вып. 51. С. 14-27.

7. Космин В.В., Cтрученков В.И., Фрадков Е.Б. Проектирование продольного профиля дороги на ЭВМ // Транспортное строительство. 1971. № 4.

8. Использование математических методов оптимизации и ЭВМ при проектировании продольного профиля железных дорог / под ред. Б.К. Малявского // Труды Всесоюзного НИИ транспортного строительства. М.: Транспорт, 1977. Вып. 101. 169 с.

9. Струченков В.И., Карих Ю.С., Шварц П.С. Математические методы оптимизации в системе автоматизированного проектирования дорог //Автомобильные дороги. 1980. № 12. С. 23-24.

10. Струченков В.И. Методы оптимизации трасс в САПР линейных сооружений. М: СолонПресс, 2014. 272 с.

11. Struchenkov V.I. Mathematical Models and Optimization in Line Structure Routing: Survey and Advanced Results // International Journal Communications, Network and System Sciences. Special Issue: Models and Algorithms for Application. 2012. № 5. Р. 631-637.

12. Численные методы условной оптимизации / под ред. Ф. Гилл и У. Мюррей: пер. с англ. М.: Мир. 1977. 296 с.

13. Гилл Ф., Мюррей У., Райт М. Практическая оптимизация: пер. с англ. М: Мир, 1985. 509 с.

14. Аоки М. Введение в методы оптимизации: пер. с англ. М.: Наука, 1977. 334 с.


Review

For citations:


Struchenkov V.I. COMPUTER TECHNOLOGIES IN LINE STRUCTURE ROUTING. Russian Technological Journal. 2017;5(1):29-41. (In Russ.) https://doi.org/10.32362/2500-316X-2017-5-1-29-41

Views: 691


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2782-3210 (Print)
ISSN 2500-316X (Online)